„B terv”, a saját vállalkozás
Azóta tudtam, hogy ebben a kávézóban fogok dolgozni, mióta középiskolás koromban itt töltöttem a nyári napokat diákmunka gyanánt. Annyira jól éreztem itt magam mindig, hogy már vártam, hogy teljes állásban is elkezdhessek itt dolgozni. A kollégáim egyben a barátaim is, a főnökünk nem sokkal idősebb, mint mi, ezért vele is jól kijövünk. A kávézó a szülővárosomban található, ami egy kis vidéki város, nem túl nagy lakossággal. Ezért soha nincs teltház, de azért minden nap megfordulnak itt új arcok is és a törzsvendégek is. Néha a szabadidőmben, ami általában délelőttől kora délutánig tart, könyvet szoktam olvasni és beszélgetni a kollégáimmal. Mostanában feltűnt, hogy egyre kevesebben jönnek és megcsappant a forgalom. Emiatt sajnos arra figyelmeztettek, hogy talán be kell zárnunk, ha még tovább csökken a vendégek száma. Ennek hallatán elkezdtem gondolkodni, mihez kezdenék, ha más munkát kellene keresni. Nincsen „B tervem”. A legjobban azzal járnék, ha saját vállalkozást kezdenék és eladnám a festményeimet. (Mert valójában művészeti iskolát végeztem.) Egy vállalkozás elkezdéséhez azonban sok hivatalos dologra és papírmunkára lenne szükség. Arról nem is beszélve, hogy hova jelenteném be a vállalkozást? Ugyanis, mint kiderült, mentességektől esnék el, ha a saját otthonom címére jelenteném be. Ezekre az információkra a Székhelycentrum honlapján találtam rá. Emellett rengeteg hasznos és érdekes dolgot is megtudtam a székhelyszolgáltatással kapcsolatban.
Valójában eddig nem tudtam, hogy léteznek olyan cégek, amik azért jöttek létre, hogy vállalkozásunk címének bejelentéséhez biztosítsanak egy kiadó épületet vagy irodát. Ha nincs a közelünkben olyan helyszín, ahova bejelenthetnénk vállalkozásunkat, aminek a munkamenete nem ott folyik, gyakran az az első gondolat, hogy akkor a saját lakóhelyünk címére fogjuk. Azonban jogilag az életvitelszerűen használt épületbe bejelentett vállalkozások után megszűnik az építményadó-mentesség, az ingyenes kéményseprés, és még a közüzemi árak is megnőhetnek. Ezért semmiképpen nem érdemes lakóházunk címére bejelenteni leendő cégünket. Ehelyett igénybe vehetjük a Székhelycentrum székhelyszolgáltatását, és az ország tizenegy megyéjében és Budapesten több helyen is köthetünk szerződést vállalkozásunk bejelentése céljából. Ezeket a székhelyeket egy vagy két évre tudjuk előre kibérelni és annál kedvezőbb áron, minél magasabb díjcsomagot fizetünk.
Még kedvezőbb áron juthatunk hozzá egy székhelyhez a következő módon:
ha érdekel az olcsó székhelyszolgáltatás budapest környékén, mindenképpen érdemes Újlengyelben gondolkodni. Újlengyelnek nevezik azt a települést, ami Pest megyében található és a meghatározott adókulcs 0%. Ez azt jelenti, hogy iparűzési adó mentesen vehetjük igénybe a bérelhető székhelyeket, amivel jelentős összeget megtakaríthat vállalkozásunk. Ez az olcsó székhelyszolgáltatás budapest környékén azonban csak akkor vehető igénybe, ha Újlengyel területén kívül nem rendelkezünk másik székhellyel.
A Székhelycentrum szolgáltatásainak listája még most sem ér véget, mert a legtöbb székhelyszolgáltató céggel ellentétben, ők nem várják el az ügyfelektől, hogy a székhelyre beérkező levelek miatt órákat utazzanak Budapestre, akár egy messzi megyében lévő helyszínről. Pluszköltség felszámítása nélkül továbbítják nekünk a beérkező postát, vagy beszkennelik és elküldik nekünk azokat. Hasonlóképpen működik a tárgyalás és szerződéskötés, mert a Székhelycentrum munkatársaival mindezt telefonon és interneten is el tudjuk intézni az irodáik mellett. Így javarészt az otthonunk kényelmének elhagyása nélkül juthatunk hozzá az olcsó székhelyszolgáltatáshoz Budapesten és környékén, illetve országszerte tulajdonképpen bárhonnan. Honlapjukon, a szekhelycentrum.hu-n minden fontos információt és aktuális pontos árat, valamint elérhetőséget is megtalálunk szolgáltatásaikkal kapcsolatban.