Aprohirdetessel találtunk új munkaerőt, és még a kávézót is sikerült népszerűsítenünk

Lassan öt éve lesz annak, hogy megnyitottuk a kávézónkat a férjemmel. Azóta már van egy viszonylag stabil vendégkörünk, de azt szeretnénk, ha még népszerűbbek lennénk és a szokásosnál többen járnának hozzánk. Persze azt érezzük, hogy a nagy kávézóláncokkal nem tudjuk felvenni a versenyt, hiszen ők nemcsak nálunk országszerte, hanem külföldön is nagy sikernek örvednek, de ettől függetlenül szerencsére vannak olyan emberek, akik a nagy láncok helyett az egyedi, családias helyeket kedvelik.

Létrehoztunk már facebook oldalt is a kávézónak, annak érdekében, hogy a fiatalok is könnyebben megtaláljanak minket, illetve mindig vannak aktuális havi akcióink, hátha azok is becsábítják a vendégeket, a régieket és az újakat egyaránt. Az e havi akció a levendulás limonádé. Mi lehet ennél jobb, főleg, hogy ilyenkor még viszonylag szezonja is van?!

Mivel nyáron többen szoktak jönni hozzánk, nem feltétlen bírjuk a férjemmel ketten kiszolgálni a vendégeket elég gyorsan, szóval úgy döntöttünk, hogy a nyári hónapokra felvennénk még egy munkatársat segíteni. Sokáig gondolkodtunk, hogy hogyan kellene hirdetni a munkát, mire a férjem azt mondta, hogy szerinte érdemes lenne aprohirdetest feladni. Eleinte furcsálltam az ötletet, de mikor bővebben is kifejtette, rájöttem, hogy igaza van.

Azt mondta, hogy két helyen is meg kellene jelentetni az apróhirdetést: Egy népszerű internetes oldalon, ami apróhirdetésekkel foglalkozik, illetve a helyi újságban is, mert az felénk viszonylag sokan olvassák. Hamar megfogalmaztunk egy frappáns, de viszonylag rövid szöveget arról, hogy pontosan milyen munkaerőre lenne szükségünk. Az internetes apróhirdetést mindössze néhány kattintással fel is adtuk, ráadásul még fényképet is tudtunk feltölteni hozzá, amin természetesen a kávézónk képe volt. Az újságos apróhirdetést egy fokkal macerásabb volt elintézni, de a férjem rátermettségének köszönhetően az is összejött.

És ha már nekiálltunk beleásni magunkat az apróhirdetések világába, gondoltuk, hogy kihasználjuk magát a „hirdetés” funkcióját is, és ugyan azon a két helyen (a már említett honlapon, és a helyi újságban is) reklámozzuk egy kicsit a kávézót. Beleírtuk az apróhirdetésbe, hogy aki a hirdetésünkre hivatkozik, az ebben a hónapban tíz százalék kedvezményt kaphat a fogyasztása árából. Ezen kívül pedig természetesen ott volt a kávézó neve, címe és facebook elérhetősége is.

Örülök, mert a férjemnek igaza volt, és hamar jelentkeztek a meghirdetett állásra, ráadásul többen is. Pontosan négy fiatal jelentkezett, közülük hárman az internetes apróhirdetést látták. Az egyik lány egyből nagyon szimpatikus volt, ezért közös megegyezés alapján őt vettük fel. Egyelőre az a terv, hogy szeptember közepéig marad, de ha nem csökken a forgalmunk, akkor akár tovább is.

A másik, magunkat népszerűsítő apróhirdetés is elérte a célját, sokan jöttek be erre hivatkozva, és természetesen mindannyian megkapták a beígért, tíz százalék kedvezményt.